Spot the Designer - Diana Culic/ Legendary Jewelry 

Ce voiai sa fii cand erai mica?

Imi aduc aminte ca umblam prin casa invelita intr-o draperie si ziceam ca arat moda si ca asta vreau sa fac, sa arat moda. Mica fiind nu stiam de termenul top model. Mai aveam si o a doua ocupatie, care era vanzatoare de bijuterii. Papusile erau clientele mele si eu le vindeam lor bijuteriile mamei. Le aranjam cu coliere, le faceam coronite si bratari din inele. Prima ocupatie de top model inca nu am incercat-o, dar bijuteriile mereu au fost prezente in viata mea, intr-un fel sau altul si acum imi doresc mai mult ca oricand sa aduc aceasta pasiune la nivel de afacere.

Cand ai inceput sa creezi bijuterii? Cum a aparut aceasta pasiune?

Am inceput sa creez bijuterii cu aproape 4 ani in urma, dupa ce am mers la cursul Baze 1 de la Assamblage. Totul a inceput de la pasiunea pentru pietre naturale, mereu am fost fascinate de pietre. Imi cumparam bijuterii cu pietre si eram cea mai fericita cand ma plimbam prin magazinele de bijuterii si vedeam cum sclipesc pietrele montate in bijuterii, ma teleportam intr-o alta lume. Dupa curs priveam confectionarea bijuteriei ca pe un hobby. Erau perioade cand lucram la bijuterii, dar si perioade cand nu faceam nimic. Acest ritm imi permitea sa imi dau seama de acea placere pe care o aveam atunci cand cream bijuterii, cand cautam solutii, cand imi veneau idei noi. Prietenele incepeau sa ma roage sa le confectionez niste bijuterii, sa le curat sau sa le repar, si treptat am inceput sa ma asez la masa din ce in ce mai des. Pandemia m-a ajutat enorm, pentru ca lucrand de acasa am avut mult timp liber si pentru a face bijuterii, astfel transformand acel hobby intr-o meserie.

 Care a fost primul proiect sau piesa semnificativa pentru tine si din ce punct de vedere?

3. Produs.jpg

Imi cumparasem o piatra de kunzit fatetata si un an intreg m-am gandit cum sa-l montez, neavand prea multa experienta eram foarte rezervata. Cand a fost anuntata pandemia m-am apucat de proiect, care avea sa se materializeze intr-un inel de argint pe care l-am creat timp de 4 luni. Acest inel m-a facut sa-mi ies din zona de confort foarte mult si m-a ajutat sa incep sa lucrez modele mai sofisticate.

 Cum iti incarci bateriile? Ce alte pasiuni si interese creative ai?

Cand simt ca am nevoie de inspiratie ma uit la tablourile diferitor pictori. Incep sa-mi imaginez forme si simboluri, precum si culorile pietrelor, la care acele tablouri ma inspira. Oamenii si povestile acestora reprezinta o inspiratie foarte puternica pentru a crea bijuterii noi. Imi place sa crosetez si sa scriu poezii, imi place foarte mult astrologia, care m-a ajutat sa-mi descopar laturile mele creative. Insa in ceea ce priveste reincarcarea bateriilor nimic nu ma ajuta mai bine, decat antrenamentele la sala si mersul la psiholog. Sala ma ajuta sa-mi imbunatatesc conditia fizica, psihologul – conditia psihoemotionala.

Ce inseamna pentru tine legatura dintre traditie manufacturiera si design contemporan?

Eu cred ca traditiile trebuie pastrate si urmate, atat cat poate fiecare. Eu vad utilitatea traditiilor atunci cand e o lucrare cu dedicatie si cand ai tot timpul la dispozitie sau creezi o colectie clasica. Insa designul contemporan e creat pentru o lume mai diversificata, care iese din tiparele traditionale, o lume in care fiecare persoana are ceva aparte de spus si de exprimat prin prisma bijuteriilor pe care le poarta. Designul contemporan poate face o bijuterie din orice si orice poate deveni o bijuterie, pe cand traditia poate aduce acel element de admiratie, eleganta si armonie in bijuteria contemporana.  

Exista o piesa autoportret care vorbeste cel mai mult despre tine?

Colectia creata pentru ROJW vorbeste cel mai explicit despre mine si reprezinta viziunea mea asupra bijuteriei contemporane. Mie imi plac bijuteriile elegante, dar practice si care pot fi purtate indiferent de ocazie sau parte a zilei, care sa aiba forme estetice si neaparat cu pietre naturale, un stil clasic cu un suflu contemporan. Astfel perlele, pietrele si formele pot fi asortate cu orice tinuta si pot fi purtate oricand. Ideea acestei colectii mi-a venit la mare, cand priveam marea si mancam o prajitura mille-feuille, textura reprezinta nisipul fin, formele reprezinta valurile marii care sarutau nisipul, perlele - acele scoici lasate de mare pe nisip si pietrele de zirconia reprezinta pietrisul mic amestecat cu scoici, in care de multe ori gaseam bucati de sticle slefuite de apa marii.

Ce material pe care nu l-ai folosit inca reprezinta o tentatie si o provocare?

Platina. Acest metal nu l-am folosit niciodata, dar sunt atrasa de luciul sau si de culoarea sa. Bijuteriile din platina mi se par cele mai potrivite pentru ocazii speciale, cum ar fi inele de logodna si verighete, pentru ca e doar platina pura si atat, fara adaosuri, ceea ce face bijuteria speciala si trece de limita traditionalului aur galben sau alb. Platina are acea culoare alba pe care oamenii o cauta in aurul alb. Bijuteriile din platina se deterioreaza mult mai greu comparativ cu alte metale. Sper sa am aceasta ocazie sa folosesc platina cat mai curand.    

Cum a fost perioada pandemica pentru tine ca designer de bijuterie?

Perioada pandemica a reprezentat cel mai mare impuls pentru a crea bijuterii. Anume in anul 2020 am dat frau liber creativitatiii, imaginatiei si m-am lasat dusa de val. Distantarea sociala si restrictiile m-au facut sa dedic mai mult timp bijuteriilor, sa ma concentrez asupra bijutteriilor fara alti stimuli. Pentru mine a fost o perioada de expansiune si de experimente.

 Cum vezi viitorul bijuteriei contemporane?

Trendurile din bijuterie nu se schimba atat de repede si usor ca cele din moda. Bijuteria contemporana si-a ocupat un loc destul de puternic in istorie si din acest motiv cred ca va ramane inca mult timp o ramura puternica in arta bijuteriei.  

Afla mai multe despre designer Diana Culic/ Legendary Jewelry

Assamblage Association