Spot the Designer - Maria Dima/ UNDE

Maria Dima.png

Ce voiai sa fii cand erai mica?

Nu imi mai amintesc...cred ca am avut diverse directii. Ce tin minte este ca ma jucam cu lut si imi placea foarte mult.

  Cand ai inceput sa creezi bijuterii? Cum a aparut aceasta pasiune?

Am inceput in 2017. A fost o eliberare de vechi, o asumare a creativitatii interioare si apoi o nevoie...am degetele foarte subtiri si niciodata nu imi gasesc inele potrivite ca marime si ca design. Asa ca am decis sa fac un curs la Assamblage cat timp inca eram angajata la o corporatie. Apoi usor, usor, drumul a dus catre arta si bijuterie mai ales.

Care a fost primul proiect sau piesa semnificativa pentru tine si din ce punct de vedere?

Am lucrat pana acum aproape numai obiecte la cerere. Pentru mine obiectul creat manual la cerere detine atat energia creatorului, fiind al sau copil, dar si energia purtatorului, a celui care viseaza aparitia acelui obiect. Impreuna, creatorul si purtatorul dau viata unui obiect, il fac sa vibreze pana la materializare. Toate piesele au o poveste...unele dintre ele au devenit semnificative pentru mine datorita povestii purtatorului, altele datorita procesului prin care am trecut eu in timpul realizarii.

Revenind la intrebare...cred ca primul obiect cu impact mare pt mine a fost bratara cu masele de lapte. Este a unei tinere mamici de triplete (fetele au deja 11 ani si au schimbat maselele de lapte). Eu facusem o bratara cu muscatura de la o masea de minte a mea, ea a vazut-o si mi-a cerut o bratara care sa contina si maselutele reale ale fetelor, pastrate de ea in stare perfecta. Cred ca e foarte greu ca artist sa gasesti persoanele care sa iti inteleaga nebunia si sa aiba si un context social deosebit care sa adauge si mai multa frumusete artei tale.


Cum iti incarci bateriile? Ce alte pasiuni si interese creative ai?

Am multe metode de incarcare, una dintre ele fiind chiar prin lucru. Imi place foarte mult sa citesc orice, dar ca domenii preferate sunt psihologia, spiritualitatea, tot ce tine de intelegerea omului pe interior. Practic ashtanga yoga si sunt fascinata de obiecte vechi, oase, animale si natura.

Ce inseamna pentru tine legatura dintre traditie manufacturiera si design contemporan?

Cred ca se reduce la legatura dintre vechi si nou. „Toate-s vechi si noua toate…” Legatura cred ca o face fix omul, artistul. Daca vrea.

Există o piesa autoportret care vorbeste cel mai mult despre tine? Spune-ne povestea ei.

Cred ca piesa in care sunt cel mai mult eu este bratara asta cu vertebre. Pentru ca am visat sa o fac cu mult timp inainte sa am din ce o face si resursele necesare, pentru ca un an de zile, fara sa stiu, am adunat diverse elemente, pentru ca a asteptat linistita ca sa imi intre pe usa fix persoana potrivita sa o poarte, bratara asta s-a copt linistita in gandurile mele ca apoi sa apara chiar mai spectaculoasa decat o conturasem eu initial si a fost o mare bucurie sa o vad materializata. O cheama „The dragon sign” si este primul pui al unei colectii viitoare dedicata dragonilor.

Alte obiecte in care ma regasesc total sunt gherutele pe care le voi prezenta la ROJW in toamna, colectia ”InGherat”.

Ce material pe care nu l-ai folosit inca reprezinta o tentatie si o provocare?

Piatra. Imi doresc sa pot lucra in piatra, sa pot face mici sculpturi pe care sa le adaug in metal.

Cum vezi viitorul bijuteriei contemporane?

Neclar. Vad destul de mult plastic in bijuteria de acum si alte incercari de a transforma diverse materiale si obiecte in bijuterie. Se indeparteaza de scop, nu mai are energie si nici rezistenta. Sunt cam conservatoare in privinta asta. Pentru mine bijuteria trebuie sa reziste ani..mii de ani.

Afla mai multe despre designer Maria Dima

 

Assamblage Association